Zöld Medicina | Piros Medicina | Fehér Medicina | Egészséges fogyás | Komplementer medicina | Zöld italok | Bios Slim | MegaFood | Cukorbetegség | Gyógygombák | Vércukor | Lúgosítás
Vitaminok | Matuzalem | Unicity franchise | Gyermekvitamin | Szívbetegségek | Sport | WEBÁRUHÁZ | Gyógygomba webáruház | DrTihanyi.com
Egészséges fogyás, fogyókúra, tartós fogyás.
  • Gyulladás csökkentő diéta

2010. novemberi Journal of the American Dietetic Association, azaz az amerikai dietetikusok szervezetének hivatalos lapjában egy összefoglaló cikk jelent meg a gyulladás csökkentő diétáról, melynek segítségével olyan krónikus betegségek kialakulási esélye csökkenthető, mint a szívbetegségek, cukorbetegség, ízületi gyulladás, Alzheimer-kór és bizonyos rák típusok.
Az utóbbi felsoroláshoz hozzá kell még tenni az elhízást is, főleg, hogy az elmúlt időszakban több komoly tanulmány is kapcsolatot talált az elhízás és a krónikus gyulladások között. Ezáltal a gyulladás csökkentő diéta megfelelhet egy testsúly csökkentő programnak is.

http://drtihanyi.hu/uploads/health22.jpg


Világszerte több száz könyv és több ezer tanulmány foglalkozik a gyulladás csökkentő diétával, ezekből az alábbi fontos tényezőket vonhatjuk le:

- együnk minél több zöldséget és gyümölcsöt
- biztosítsuk szervezetünk számára a kellő mennyiségű omega 3 zsírsavat, pl. halolaj vagy dió formájában
- fogyasszunk teljes kiőrlésű gabonát, pl. barna rizst
- csak sovány húsokat fogyasszunk (pl. csirke bőr nélkül)
- kerüljük el a telített és transz zsírsavakat
- kerüljük a vörös húsokat és a tejtermékeket
- ne fogyasszunk magas feldolgozottságú ételeket

- csak kevés alkoholt fogyasszunk (pl. egy pohár vörös bor)
- bátran használjunk fűszereket, pl. gyömbér, curry

Bizony igaznak tűnik a régi kínai mondás: "edd magad egészségesre”.

http://drtihanyi.hu/uploads/brownriceveg.jpg

Ajánlott Cikkek

  • Hozzászólások

antioxidáns cukorbetegség diéta diétás ételek egészséges egészséges fogyás életmód étrend fehérje fogyás fogyásnak fogyasztó gyümölcs keringési betegség koleszterin krónikus gyulladás lúgosító magas vérnyomás mediterrán diéta mozgás olivaolaj omega 3 zsírsav rost sport súlyfelesleg túlsúlyos zöldség zsír